Kurthomatt

If you listen very hard, the tune will come to you at last

Living In The Moment - Jason Mraz

If this life is one act

如果生活就是一出独幕剧

Why do we lay all these traps

那我们为何设下重重陷阱

We put them right in our path

我们把它们放在我们的路上

When we just wanna be free

当我们只是想要自由

I will not waste my days

我不会再虚度我的光阴

Making up all kinds of ways

用尽各种方式

To worry about some things

为某些事情担心

That will not happen to me

那不会在我身上发生

So I just let go of what I know I don't know

所以我只是放手我所知道和不知道的事 

And I know I'll only do this by

我知道我这样做的方式只是


Living in the moment

活在当下

Living our life

 过我的生活

Easy and breezy

容易而快乐

With peace in my mind

内心平和

With peace in my heart

内心平和

Peace in my soul

我的灵魂得以安息

Wherever I'm going

随遇而安

I'm already home

四海为家 

Living in the moment

活在当下


I'm letting myself off the hook for things I've done

我从我过去所做的事中解脱

I let my past go past

我让我的过去随风逝去

And now I'm having more fun

我现在享受更多的乐趣

I'm letting go of the thoughts

我此时放下那些想法

That do not make me strong

那不会让我强大

And I believe this way can be the same for everyone

我想这个方法对每个人都一样

And if I fall asleep

如果我睡着了

I know you'll be the one who'll always remind me

我知道你总会是提醒我的那个人


Living in the moment

活在当下

Living our life

过我的生活

Easy and breezy

容易而快乐

With peace in my mind

内心平和

With peace in my heart

内心平和

Peace in my soul

我的灵魂得以安息

Wherever I'm going

随遇而安

I'm already home

四海为家 


I can't walk through life facing backwards

我无法在生活中面临倒退 

I have tried

我尝试过

I tried more than once to just make sure

我试过不止一种方法只为确认

And I was denied the future I'd been searching for

我被我所追寻的未来否定

But I spun around and searched no more

但我很快的转身 再也找不到 


Living in the moment

活在当下

Living our life

过我的生活

Easy and breezy

容易而快乐

With peace in my mind

内心平和

With peace in my heart

内心平和

Peace in my soul

我的灵魂得以安息

Wherever I'm going

随遇而安

I'm already home

四海为家 

Living in the moment

活在当下


夕◎栖:

本周正能量第三弹,Living In The Moment - Jason Mraz

说起正能量的歌曲,就自然会想到男巫,印象中他的歌几乎都是积极快乐的,弹弹吉他,唱唱歌,有那么点随性,有那么点懒散,也有那么点自然小清新。不能说有多打动人,但一定会在他的歌里找到属于生活的一点小情调

Life is not easy, but still going on. Living in the moment and make it beautiful.

评论

热度(23)

©Kurthomatt | Powered by LOFTER